Äntligen fredag!!!

Hallå!

Så är det äntligen fredag, efter en väldigt tung vecka.

Veckan började med att min dotter hade sitt teoriprov i måndags & kuggade för tredje gången vilket var väldigt tråkigt för henne. Hon har körningen avklarad, men måste klara teoriprovet inom 2 månader. Jag förhörde henne i söndags & det var som rinnande vatten allting, men tråkigt var det i varje fall. Och det är inte många som skulle klara av teoriprovet i dagsläget.

Sen har det vartit lite ovisst hur det ska bli på jobbet, vi har nu ett ramavtal så vi jobbar bara 4 dagar i veckan, så fredagar lediga. Det har vart jätteskönt med lediga fredagar, men mindre roligt när lönen kommer...:-(
Men nu har företaget brutit mot reglerna & låtit många jobba över på fredagar, så nu kanske ramavtalet sägs upp & det kan innebära att det blir fler uppsägningar. Jag står som nummer 2 på turordningslistan..:-(

Sen i veckan fick jag ett samtal från min son som studerar på högskolan i Linköping, och han mådde dåligt, visste inte om han skulle orka fortsätta studera. Men jag tror han bara är inne i en svacka eller s.k höstdeppressionen. Vilket fall som helst så fick jag honom till att komma hem över helgen, så vi får prata & umgås lite..

Så nu idag så började jag dagen med att skjutsa min dotter till praktiken, sen åkte jag hem till min mor med lite färska frallor & vi käkade frukost, sen skjutsade jag henne till Willys & handlade. Sen åkte jag hem hann starta en tvättmaskin & diska, sen var det dags att fara & hämta dottern från praktiken kl:12.

Så den här veckan har jag mått väldigt illa, fick gå undan ett par ggr på jobbet för jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. Jag ÄLSKAR mina barn & mår dem dåligt så mår jag dåligt. Man vill bara göra allt för att dem ska må bättre... Men ibland så känns det som man bara får skit tillbaka..Men det är väl kanske så att vara mamma.

Men jag skulle vilja ha någon som bryr sig om mig & frågar hur jag mår!! Eller kanske inte fråga hur jag mår för då skulle jag säkert bara börja grina, för det är jag ju absolut inte van med att nån frågar mig det.

Det är bara att bita ihop & se glad ut, det är jag ganska van med i varje fall.

Nej nu har jag vart negativ nog, så ska försöka vara lite positiv istället.

Jag hoppas min son kommer & ska sova här inatt så han inte åker till sin pappa, så får barnen & jag umgås ikväll & mysa lite. Så länge sen vi 3 umgicks...:-)))

Imorron är jag hembjuden till en jobbarkompis på lite vin, men kommer inte sonen hit till mig förrän imorron så vill jag ju inte försvinna hemifrån.

Känner att jag inte har så många vänner kvar att umgås med, men det är väl mitt eget fel som jämt bara sitter hemma.

MEN SOM SAGT DET ÄR ÄNTLIGEN FREDAG!!!

Ha´en underbar helg på er! Det ska jag ha & försöka att umgås med mina älskade barn (om dem vill umgås med mig..:-D )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0